onsdag 29 mars 2017

Under Ytan: utställning med mina första serier

Under Ytan var en vandringsutställning där ungdomar från Gävleborgs län kunde prata om psykisk ohälsa i text och/eller bild. Jag deltog med mitt första fanzine, PseudoDöd vol 1. som jag gjorde tillsammans med min vän och konstnärskollega Skrutt Mayo. Ovan är vår sida ur utställningskatalogen. Utställningen vandrade runt i Gävleborgs län vintern 16/17 men serierna är de första jag tecknade, hösten 2014. Av att kolla tillbaks på det här känner jag huvudsakligen två saker:

1. Det här var psykiskt utmattande att teckna. Jag mådde fruktansvärt under perioden jag tecknade detta och det märks. Jag har inte gjort några allvarliga serier sedan dess eftersom jag behövt vila upp mig. Jag börjar först nu känna mig redo att återvända till att göra transserier igen.

2. Herregud vad jag tecknar bättre idag än för 3 år sen. Jag är väldigt stolt över dessa historier men jag förstår knappt själv vad som händer i bilderna... Oavsett så var det väldigt kul att få vara en del av detta projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar